doa pulangkan sihir

doa pulangkan sihir ? Pulangkan Balik Sihir Kepada Tuannya. Dengan Membaca Surah Az-zalzalah 3 Kali

Bagi mereka yang menghantarnya, mungkin akan menjadi satu kepuasan tanpa memikirkan mereka yang menanggung. Bahkan tidak memikirkan apa yang bakal ditanggung olehnya (Penghantar) di akhir hayat dan ketika saat dijemput pulang oleh Malaikat Izrail.

Namun selain kita berubat sana-sini, seeloknya kita banyakkan doa kepada Allah SWT dan mengamalkan membaca ruqyah. Jangan mengharapkan pengamal perubatan sahaja yang membacanya.

Terdapat berbagai cara yang dikongsikan oleh mereka yang prihatin, bagaimana cara untuk memutuskan ikatan sihir dan ada juga berkongsi bagaimana untuk mengembalikannya kepada pemilik asal. Ilmu ini juga telah diijazahkan kepada orang ramai.

Jika ada sesiapa mempunyai niat yang tidak baik kepada kita dan dia menghantar sihir kepada kita, insya Allah, sihir yang dibuatnya, dicarinya akan terkena pada dirinya.

Ibarat senjata yang dikirimnya, akan meluukai dirinya. Ibarat penyaakit yang dikirimnya akan menyaakiti dirinya. Ia juga seolah-olah orang yang menahan perangkap, akhirnya dirinya sendiri yang memasuki perangkap tersebut.

RUQYAH PULANGKAN SIHIR KEPADA PENGHANTAR

Caranya adalah dengan membaca Ruqyah untuk diri kita dengan mengamalkan Surah Az-Zalzalah. Surah ini di dalam Al-Quran adalah surah yang ke 99.

CARA MERUQYAH

Pertama – baca surah Az-Zalzalah sehingga ayat 6 seperti berikut:

يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا

“Yauma Izinyyas Durunnaasu Asytaata (Ulang Asytaata sehingga cukup 33 kali)

Kedua – setelah selesai membaca Asytaata sebanyak 33 kali, bacalah doa di bawah.
Pastikan anda dalam keadaan berwuduk dan mengadap qiblat.

doa sihir

DOA PULANGKAN SIHIR

  • • Ayyatuhal Arwahul Mursalatu Lana,
  • • Fissihril Ma’muuli Lana,
  • • Izhabuu Min Makaa Nikum Haza,
  • • Wamin Saa A’tikum Hazihi,
  • • Ilaa Man A’milalanas Sihri,
  • • Wadammiruuh
  • • Biduuni Antusiibuunii Walaa Ahadan Min A’anilati,
  • • Wahai Ruh-Ruh yang dikirim kepada kami,
  • • Yang dikirim melalui sihir yang ditujukan kepada kami,
  • • Pergilah kamu semua dari tempat aku ini,
  • • Pergilah kamu semua diwaktu ini,
  • • Kepada orang yang menghantar sihir tersebut kepada kami,
  • • Hancurkan dia, jatuhkan dia, hapuskan dia, musnahkan dia
  • • Tanpa sihir itu mengenai kami (saya) dan juga keluarga kami (saya)
  • • Ketiga – Seterusnya Sambung ayat ke 6 tadi:
  • لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ

Baca sehingga habis surah Az-Zalzalah. Ulang sebanyak 3 kali dan lakukan seperti di atas.

UNTUK MERAWAT SIHIR PADA DIRI DAN KELUARGA

Jika anda tidak mahu membaca ruqyah pulangkan sihir, anda boleh juga membaca untuk merawat diri sendiri atau keluarga. Caranya adalah dengan membaca Surah Al-Zalzalah sebanyak 77 kali selama 7 hari. Setiap kali membacanya, sediakan air di dalam bekas secukupnya. Kemudian disiram di sudut-sudut rumah.

Lakukan dengan penuh keyakinan kepada Allah SWT, insya Allah mudah-mudahan Allah perkenankan usaha anda.

Kredit : info Group Jemaah. doa pulangkan sihir

DOA ZAHRIL GHAIB?

Kenapa kita minta orang lain doa untuk kita ?Kenapa kita tidak berdoa sendiri sahaja? Bukankah Allah itu Maha mendengar doa hamba-Nya?

Biasanya apabila kita duji dengan ujian dalam hidup. Kita akan bagitau kawan kita ” doakan kat aku sama”. Jika kawan kita pergi buat umrah, kita akan pesan kat dia “doa kat aku di sana nanti ye”.

Kadang- kadang kita minta ustazah atau imam doakan untuk kita, ” ustazah, tolong doakan saya”.

1. Apabila kita meminta orang lain doakan untuk kita dan orang itu mendoakan kita maka ia dinamakan sebagai doa zahril ghaib iaitu doa tanpa pengetahuan orang itu.

2. Doa zahril ghaib adalah mustajab atau makbul.

3. Ada kemungkinan orang yang doakan kita itu orang yang soleh dan hati bersih serta dekat dengan Allah. Doa orang soleh mustajab.

4. Malaikat mengaminkan doa zahril ghaib.

5. Malaikat turut mendoakan yang sama untuk kita

6. Nabi saw. pernah menyebut tentang doa zahril ghaib dalam satu hadith yang diriwayatkan oleh Ummu Abi Darda’ RA seperti berikut:-

diriwayatkan daripada Ummu Dardā` RA- secara marfū’, Nabi SAW bersabda:

“Doa seorang muslim untuk saudaranya yang tidak ada di hadapannya mustajab. Di dekat kepala orang tersebut ada malaikat yang ditugaskan untuk itu. Setiap kali seorang muslim mendoakan kebaikan untuk saudaranya, maka malaikat berkata, “amin dan untukmu seperti (doamu padanya).” ( Riwayat muslim)

7. Tidak salah kita meminta orang lain mendoakan untuk kita sebagaimana dalam hadith di atas.

8. Nabi SAW pernah menyuruh para sahabat RA jika bertemu dengan Uwais Al-Qarni RA agar meminta beliau mendoakan untuk mereka. Ini hujah kita apbila meminta orang soleh mendoakan untuk kita.

يقدُم عليكم أُويس القرني، كان بارًّا بأمه، فمَن لقيه منكم فليطلب منه الدعاء،

“Akan datang kepada kalian (pada suatu saat nanti) Uwais Al Qorni, dia adalah seorang yang sangat berbakti kepada ibunya, maka siapa diantara kalian berjumpa dengannya mintalah beliau untuk mendoakan kalian.”

9. diriwayatkan nabi SAW pernah bersabda kepada Umar bin Al Khattab RA ketika Umrah

لا تنسانا يا أخي من دعائك،

“Jangan engkau lupakan kami wahai saudaraku dari doamu.”

10.Apabila kita mendoakan untuk orang lain, rasa mahabbah sesama saudara Islam itu akan timbul dalam diri kita.

11. Kita perlu sentiasa doakan kebaikan untuk rakan- rakan secara zahril ghaib.

12. Mohon doa kalian untuk saya jua..doa pulangkan sihir

Bila Kita Kejar Allah

Saya terkesan bila berbual dengan artis berhijrah ini pernah jadi tetamu slot usrah nurani. Semasa berbual katanya kalau kita kejar dunia tak habis. Tak sudah. Tapi bila kita kejar Allah kita akan makin mencintainya dan makin merinduinya. Saya sayu dengar kisah pasangan suami isteri ini yang keduanya pelakon.

Mereka melayan saya sangat baik. Mereka begitu memuliakan tetamu rancangan yang mereka kendalikan masam masam manis tv hijrah. Jarang nak jumpa orang terkenal nak layan tetamunya begitu. Paling saya suka bila melihat sepasang suami isteri yang duduk dekat-dekat. Pegang tangan. Bergurau dan saling mencintai. Takde marah-marah. Tenang jer tengok. Isterinya memilih menjadi suri rumah demi menjaga anak-anak dalam keadaan dunia hari ini. Berkorban kerana mampu belajar memberi masa untuk anak-anak. Saya doakan mereka jadi daie asbab hidayah. Saya suka jika buku tulisan saya dibaca oleh semua orang. Supaya siapa pun kita tapi sedar tujuan kita dan maksud kehidupan ini.

Saya rindu isteri dan anak-anak. Merekalah harta kita. Teringat ustaz Dusuki pesan di ikim yang buat saya menangis. Pernah tak kita lihat anak kita dan kata alhamdulillah. Saya ada anak lihat wajah isteri dan kata alhamdulillah..syukur atas segalanya. Terima kasih Allah. Suka bila nak parking kereta, anak saya yang semasa umur 3 tahun kata, Ya Allah nak parking kereta. Ya Allah nak parking kereta Ya ALLAH nak parking, nak makan Tuti fruity.

Senang jer masa nak parking kereta. Allah buat semuanya. Sekarang tenang bila nak parking di kl. Belajar dengan anak sendiri.

Dulu masa program masjid. Belajar bila nak apa-apa minta dari Allah. Minta dengan Allah dan harap dengan Allah.

Sebenarnya ketika susah , Allah nak dengar dari mulut kita minta dengan siapa dan harap dengan siapa. 

Belajarlah iman semula dari asasnya. Belajar dan harap dengan Allah yang maha kaya. 

Tanya anak lawa baju. Siapa beli baju? Ummi…

Siapa bagi baju? Allah.

Siapa bagi lawa? Allah.

Siapa bagi safiyyah cantik?? Allah.

Ya Allah nak susu..Ya Allah nak aiskrim..

Bila anak menangis tengah malam takut hantu.Cakap pada dia,

Allah ada dekat dengan kita. Jangan takut hantu. Hantu,Jin, Syaitan,hantu gigi,semua tiada kuasa , hanya Allah maha kuasa.

Allah sayang kita. Sedap tak makanan tu? Sedap,Allah bagi. Baiknya Allah pada kita. Terima kasih Allah.

Kenalkan Allah kepada anak-anak kita. Takutkan Allah sumber segala kebijaksanaan. Asas amalan agama. Punca utama masalah umat ini. Iman lemah. Kurangnya dakwah dan percakapan Allah dalam rumahtangga.

Semoga Allah bangkitkan suasana dan dakwah iman dalam rumahtangga kita. Inilah percakapan Nabi-nabi. Bila Fatimah RA anak Nabi SAW bila ditanya siapa yang beri ini?kata Fatimah RA semua ini dari Allah.

kredit: ebit lew

Leave a Reply