perkataan kesat dalam ceramah

Perkataan KESAT Dalam Ceramah ?

Perkataan KESAT Dalam Ceramah ? Ceramah agama ini dihadiri oleh pelbagai lapisan masyarakat. Bahkan ramai kanak-kanak yang hadir mendengar kuliah agama. Alasan seperti "orang Terengganu memang kasar, orang Kedah memang…
nabi juga disakiti manusia

Nabi Juga Disakiti Manusia ?

Nabi Juga Disakiti Manusia ? Bismillah. Oleh sebab kita hidup bersama-sama manusia lain, memang tidak akan terlepas daripada menghadapi konflik demi konflik selagi hayat dikandung badan. Di luar sana ada…
ashabul kahfi orang kristian

Ashabul Kahfi Orang Kristian ?

Ashabul Kahfi Orang Kristian? Ada seorang pemimpin sebut: Ashabul kahfi orang kristian. Beriman kepada Allah. Ada seorang ust kata: Pemimpin tu sesat. Orang kristian ni pegang triniti, Ashabul kahfi pula…
timeline akhir zaman

Timeline Akhir Zaman

Timeline Akhir Zaman ? Saya kumpulkan episod akhir zaman mengikut turutan dalam buku ni! Sebab ramai yang masih keliru apa yang akan jadi dulu? Lepas tu boleh percaya Imam Mahdi…
surau perempuan sesak

Surau Perempuan Sesak

surau perempuan sesak .Surau perempuan dan adegan yang tak sepatutnya berlaku. Kita pergilah mana mana mall pun, kebiasaannya surau perempuan akan lebih sesak berbanding dengan surau lelaki. Nak pulak waktu…
sikap melayu untuk berjaya

Sikap Melayu Untuk Berjaya

Sikap Melayu Untuk Berjaya ? Sikap Melayu Yang Jangan Jadi Budaya. Masa isi minyak Myvi kami, di pam sebelah perempuan Cina ni pun tengah isi minyak. Saya isi minyak kereta…
ibnu khaldun sosiologis

Ibnu Khaldun Sosiologis ?

Ibnu Khaldun Sosiologis ? Ahli agama yg nak perbetulkan asas ilmu...dgn alasan sekularnya dan Baratnya....(dah takde alasan2 yg lain) Saya jarang mengkritik ahli agama sebabnya saya tahu mrk sendiri pun…
cara kenal fahaman WAHABI

Cara Kenal Fahaman WAHABI

Cara Kenal Fahaman WAHABI ? AJARAN WAHABI. 1. Beriktiqod/berpegang/meyakini bahawa ALLAH berada di langit. (fahaman Ahlus sunnah wal jamaah berpegang bahawa ALLAH wujud tanpa bertempat) 2. Memahami al quran dan…
ronghiya makin kaya

Ronghiya Makin Kaya ?

Ronghiya Makin Kaya ? Saja nak tanye..Kete ni keter Roghiya.. Budaknya smart.. Pakaian kemas. Tak mcm Roghiya lain. Ade motor R25.. Selalu dok merembat depan bengkel abang.. Sblm ni die…